Författararkiv: Hasse

10/11 Vi hämtar våra pass.

Idag skall vi hämta våra pass efter att vi fått våra visa inklistrade i dem. Vi tar den lokala minibussen in till Port of Spain. Det är ett lite annorlunda system här jämfört med Tobago. Lite mer som en buss … Läs mer

Publicerat i Långsegling. | Lämna en kommentar

6/11 Bilder från Powerboats marina.

Idag var Pia ute och fotograferade omgivningen. Här i Chaguaramas är det nästan ingen ide att själv laga lunch. Utanför staketet finns det damer som har sina stånd där man kan köpa lunch för en billig peng. Vi betalar 30 … Läs mer

2/11 Förhör.

Idag hade vi bokat intervju på amerikanska ambassaden. En av de anställda här på marinan var jättesnäll och skjutsade oss till ambassaden och vi var där en stund innan 10 som var den utsatta tiden. Efter att vi kommit in … Läs mer

Publicerat i Långsegling. | 1 kommentar

1/11 Ett litet dieselläckage.

Idag när vi skulle byta olja/filter på motorn upptäckte vi att det hade läckt lite diesel som nu hade samlats under motorn. Efter lite efterforskning visade det sig att boven fanns vid bränsleslangen som går mellan pumpen och finfiltret. Här … Läs mer

26/10 Allergisk reaktion.

På morgonen efter landsättning ger sig skepparen på att skrapa botten. Tyvärr visar de sig på kvällen att han inte är skapt att uträtta detta arbete. Det visar sig att kopparen ger upphov till ett väldigt kliande. Det är uppenbart … Läs mer

24/10 – 25/10 Nattsegling till Trinidad.

Vi ger oss av av klockan 8 på kvällen för att komma fram lagom till morgonen i Chaguaramas Trinidad. Vi har fin segling till att börja med men efter några timmar dör vinden och det blir motorgång resten av vägen. … Läs mer

Publicerat i Långsegling. | Lämna en kommentar

17/10 Rundtur runt Tobago.

Idag hade vi bokat en tur rönt ön. Framförallt var vi intresserade av Karibiensidan, kusten mot nordväst. Hår finns ett antal vikar som det är möjligt att ankra i. Vi blir hämtade klockan nio och far iväg längs kusten. Föst … Läs mer

Publicerat i Långsegling. | 1 kommentar

15/10 Vi åker och lyssnar på steelband.

Idag hade vi beställt taxi för att på kvällen åka till Sunday school för att lyssna på steelband. Det är ett härligt sound. Sterling som chauffören hette berättade att det var här på Tobago som man kom på detta med … Läs mer

Publicerat i Långsegling. | Lämna en kommentar

11/10 En liten film från stranden.

Här har vi en liten film som Pia tog när vi var iland. 2

10/10 Vi besöker banken.

Idag tog vi en av de billiga taxi som finns här på Tobago in till affärscentrat för att besöka Scotia Bank. Vi håller på att skaffa ett Visa för att kunna besöka USA. Detta är minst sagt krångligt. Som Svensk … Läs mer